صفحات

صفحات

۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

امام حق پرستان


اگر دین ندارید ازاده باشید

این کلام سالار شهیدان امام حسین (ع) در کربلاست


این کلام چه معنی میدهد؟

منظور امام از بیان این جمله چیست؟

مگر لشکریان یزید کافر بودند؟

اری اینگونه نبود انها نیز خدا،کلام خدا(قران مجید) پیامبرش حضرت محمد(ص) قبول
داشتند،نماز میخواندند در بینشان قاری وحافظ قران بود.

هیچ کدام انها منکر اصول دین نبودند سلسله بنی امیه خودش را خلیفه مسلمین و
جانشین رسول خدا میدانست وهمه مؤظف به تبعیت ازانان بودند. معاویه برخلاف معاهده صلحی که با امام حسن (ع) درقبال بیعت گرفتن ازایشان داده بود عمل نکرد وپسرش یزید جانشینش شد. او نیز مانند پدرش از امام حسین(ع) می خواست که با او بیعت کند اما امام خواسته او را رد کرد.
پس ازاینکه مردم کوفه ان دعوتنامه های طویل را برای حضرت نوشتند و با او بیعت کردند،امام نیز پذرفت که از مدینه به کوفه هجرت نمایند.

این خبر به دربار یزید رسید واونیزبا استفاده از قدرت و ثروت زیاد فورا ًدستبکار شد تا این قیام را در نتفه خفه کند.
ابتدا با استفاده از مکر و نیرنگ سران قبایلی که با حضرت بیعت کرده بودند را با زرو سکه ویا وعده پست ومقام خریدند و
ازانها برای یزید بیعت گرفتند و انهایی که با این حیله قابل خریدن نبودند را با زور و تهدید  وادار به تبعیت از حکومت یزید کردند وهمچنین ان دسته که باز زورو تهدید نیز کارزار نبود را دستگیروبه قتل میرساندند.
دومین اقدامشان این بود که حکم جایز بودن قتل امام حسین(ع) ویارانش را از قاضی شرع ان زمان به نام قاضی شارع گرفتند تا به کارشان مشروعیت بخشیده وبه گونه ای توجیه کرده باشند.
چنان ظرف مدت کوتاهی فضای کوفه را به نفع خودشان وبرعلیه حسین بن علی(ع) متشنج کردند که کم کم همه کسانی که به ان حضرت نامه نوشته بودند منکر ان شدند و بسیاری نیز در برابر امام حسین و یارانش ایستادند وقتی امام وارد کربلا شد دید که نتنها خبری از استقبال بیعت کنندگان نیست بلکه جلوی ورود ان حضرت به شهر کوفه رانیز گرفته اند اری زور زیاد بنی امیه توانست مردم کوفه وتمامی کسانی که پشت سر امام حسین ایستاده و از او بیعت کرده بودند را متفرق و یا به لشکر خود به افضاید
روز خون وقیام فرارسید نبردی نابرابر لشکری عظیم که گفته میشد بیش ازبیست هزار نفر بودند در برابر یاران وفادار امام که هفتاد و دو تن بودند
یزید ویارانش خود را بر حق وامام حسین را دشمن مسلمین وخوروج کننده بر علیه خلیفه مسلمین،واهل بیت شان را که به عنوان اسیر دربند گرفته بودند کافران خارجی می نامیدند.
امام حسین کیست ویزید کیست؟ جدشان چه کسانی بودند؟

حال هم اکنون چه کسی پرچم دار راه شهدای کربلاست؟

ایا وظیفه شیفتگان به آن حضرت بر پایی مراسم عزاداری،ذکر مصیبت،سینه زنی،گریه وزاری میباشد؟
ایا امام حسین ویارانش که از جمله انها برادرو فرزندانشان هم بودند برای همین به شهادت رسیدند؟
کسانی که یا حسین(ع) یا ابولفضل(ع) میگویند چه اندازه از عاشورا میدانند ایا حاضرند مانند امامشان در برابر ظالمین سر تعظیم فرود نیاورند وازجان،مال و فرزندانشان بگذرند ودرراه حق علیه باطل سینه سپر کنند و تا اخرین قطره خون با دشمن بجنگند
ایا اگر یکبار دیگر تاریخ تکرار میشد و ندای یاری امامتان را می شنیدید به ان حضرت لبیک می گفتید وبه یاری ان حضرت میشتافتید حتی اگر بدانید که در این راه باز گشتی نیست؟
اینکه فقط بگوییم جانم فدای حسین کافی نیست در عمل باید نشان داد ان حضرت در راه حق و عدالت شهید شد
امام زمان(عج) نیز قیامشان در راه اجرای عدل وعدالت خواهد بود یاران ان حضرت از جان گذشته اند و هر گز با زر و سکه و یا بازور و تهدید پشت به امامشان نمیکنند و همواره مدافع حق علیه باطل خواهند بود. اهل دروغ،تزویرو ریاه نیستند اینگونه یاران واقعی حضرت تعدادشان در بین خودتان چقدراند که مخلصانه وخالصانه در رکاب ایشان باشند بدون هیچ توقع یا وعده و وعیدی از امامشان پشیبانی کنند؟


ایا دشمنان ان حضرت ازدسته کافران بودند ؟
قطعاًاین گونه نبود همان گونه که دشمنان جد بزرگوارشان نیز از بیگانگان نبودند، اولین کسانی که در برابر ان حضرت خواهند ایستاد و به او تهمت اشوبگرو شورشی را خواهند زد از بین کسانی خواهدبود که دم از پیروی از امام عصر(عج)میکنندودر غیاب ایشان با ان حضرت بیعت میکنندودائم به دعا وعبادت می پردازند
دشمنان جد بزرگوارشان نیز یک مشت کافروبیگانه نبودند در بین خودشان می زیستند حتی بعضی از انها با پیامبراکرم(ص) همنشین بودند ودرجنگها در رکاب حضرت رسول میجنگیدند، دشمنان امیر المؤمنین علی (ع) چه کسانی بودند؟
دشمنان سایر امامان نیز مؤمنان ظاهری بودند که باطن درونی شان از شرک و پلیدی بود، کسانی در بین دشمنانشان بودند که پیشانیهایشان ازفرط سجده پینه بسته بود.
دشمن در بین خود ماست اگر دنبال دشمن هستیم باید اول اطراف خودمان را به درستی بنگریم
یاران امام زمان(ع) انهایی نیستند که بسیارعبادت میکنند و قیافه با تقوایان را به خود میگیرند و ادعای پریز کاری رادارند،ریشهای بلند جا گذاشته و دائم تسبیح در دست مشغول ذکرند!!
یارامام زمان شدن بسیار مشکل است. امام تنها به 313 نفر احتیاج دارند تا قیام کنند.قیام علیه کفر،دروغ وریا،قیام علیه کسانی که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کرده اند.قیام علیه کسانی که بخاطر مصلحت حق را زیر پا میگذارندومخالفانشان را به دروغگویی ودشمنی با اسلام و خلیفه مسلمین سرکوب میکنند
کسانیکه به نام اسلام ودر لباس دین ظلم میکنند
و فقط زبانی دراز برای نصیحت و پند اندرز وسفارش به تقوای الهی را دارند، در صورتی که خود به ان عمل نمیکنند
عین مصداق این ضرب المثل که میگوید:مرگ خوب است برای همسایه
کم نیستند در زمانه ما اینگونه افرادی که خود به انچه میگویند باور ندارند از خدا واخرت میگویند،ترس از خداوعذاب الهی اما خود باور ندارند ویاخودرا به نفهمی میزنند
خداوند شر کسانی که در لباس دین به دین ضربه میزنند را از سر مسلمین عالم کوتاه کند
انشاالله
اللهم لولیک الفرج

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر