صفحات

صفحات

۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

تونس،مصر،یمن,اردن و.........

در ادامه خیزش های مردمی در کشورهای عربی که بعد از پیروزی قیام تونس فاز جدیدتری یافته و کشورهای اردن و مصر را فراگرفته،


 روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه نیز، هزاران تن از مردم یمن، مجددا با حضور در خیابانهای صنعا خواستار بهبود وضعیت اقتصادی، علاج تورم و بیکاری و همچنین اصلاحات سیاسی شدند و بنا به گزارش برخی منابع خبری، همزمان مخالفت خود را با موروثی شدن حکومت اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری الجزیره، از صبح پنجشنبه هزاران نفر از مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار اصلاحات سیاسی در کشور شدند.


شرکت کنندگان در این تظاهرات مخالفت خود را با موروثی شدن حکومت یمن و مادام العمر شدن علی عبدالله صالح رئیس جمهوری کنونی اعلام کردند.


خبرنگار تلویزیون الجزیره اعلام کرد : تظاهرات مردم یمن از صبح پنجشنبه در چهار منطقه صنعا پایتخت آغاز شد و مردم شعارهایی در مخالفت با موروثی شدن حکومت و ضرورت اصلاحات سیاسی در کشورشان سر می دادند.


طی روزهای گذشته نیز، در پی سرنگونی دیکتاتور تونس بر اثر قیام مردم آن کشور، شماری از مردم یمن در صنعا بر ضد رژیم علی عبدالله صالح تظاهرات کرده و توسط ماموران انتظامی مورد سرکوب و دستگیری قرار گرفته بودند.


خاطر نشان می شود بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب تونس، مردم اردن نیز با حضور در خیابان ها، اعتراضات اقتصادی و سیاسی خود را اعلام داشتند و اواسط هفته جاری، در پی مواجهۀ خشونت بار حکومت با مردم، خواسته های آنان تا حوزۀ شخص اول حکومت پیش رفت.


همچنین طی روزهای اخیر، مردم مصر نیز تظاهراتی اعتراض آمیز صورت دادند، که با خشونت و کشتار حکومت مواجهه گردید و سبب شعله ور شدن قیام گشت. امروز پنجشنبه (هفتم بهمن – ٢٧ ژانویه) همزمان با تظاهرات مردم یمن بر ضد رژیم حاکم، مردم شهرهای مختلف مصر هم، علی رغم هشدارهای شدید دولت، به اعتراضات گسترده خود بر ضد حکومت حسنی مبارک ادامه می دهند.
امروز شبکه الجزیره از دعوت گروههای مخالف رژیم مبارک از مردم برای شرکت در تظاهراتی گسترده پس از نماز جمعه (فردا) در شهرهای مختلف به ویژه قاهره، سوئز و اسکندریه خبر داده و احتمال برگزاری این تظاهرات، سبب خشم و هراس هیئت حاکمه مصر شده است و به همین سبب تدابیر امنیتی در شهرهای مختلف بسیار تشدید شده است.




گفتنی است با گذشت دو هفته از پیروزی قیام مردم تونس و سقوط حکومت بن علی، تظاهرات مردم آن کشور و درخواست آنها برای کنار رفتن بقایای رژیم سابق از قدرت کماکان ادامه داشته، تا اینکه روز چهارشنبه ششم بهمن، دولت موقت تمامی خواسته های معترضین را پذیرفت.


این حرکت خود جوش ومردمی مایه خوشحالی وامیدواری برای تمامی ملتهائیست که درزیر چتر حکومتهای دیکتاتور ومستبد وهمچنین فاسد قرار دارند


وهمچنین زنگ هشدار برای ان دسته از حکومتهائی که به رای وخواسته ملتهای خود توجهی ندارند وهمچنان به حکومت استبدادی خود ادامه میدهند.

اری این شعله به یاری خدا بزودی دامان همه حاکمان زورگو،جاه طلب ومستبد را دربر خواهد گرفت وندای حق طلبی وازادیخواهانه بسرانجام خواهد رسید.


رسول گرامی اکرم میفرمایند: حکومت با کفر شاید باقی ماند اما با ظلم هرگز


((متاسفانه عکسهای موجود در وبلاگ به دلیل فیلتر شدن باز نمیشود))

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر