صفحات

صفحات

۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

نامه ای به امام زمان


درود خدا برعادلان دادگر
واامام روز بروزبدمان بدتر میشود،امیدمان نا امیدتر،دلمان پر خونتر،غم هایمان بیشتر،مصیبتهایمان بزرگتر،کشتی شکست خورده به گل نشسته ایم که نه راه پیش داریم نه راه پس، به اخرخط رسیده ایم.
وااماما مریدان وشیعیان شما میگویند هنگامی که ظهور میکنید جوی خون به راه می اندازید
ایا اینچنین است؟
سؤالات بسیاری از شما دارم
ایا شما نیز ولی مطلقید وامرتان بی چون وچرا باید اجرا شود وهرگونه انتقاد ویا مخالفتی را بر نمیتابید وخود راپاسخگوی هیچکس نمیدانید امر امر شماست وهیچ کس حق مخالفت ویا انتقادی را ندارد وهمچنین مخالفانتان را یک مشت خس وخاشاک ، اشوبگرو شورشی توصیفشان میکنید وانها رابه هر روش ممکن سرکوب خواهید کرد؟
ایا درحکومت شما نیز زندانها پر از مخالفین سیاسی وعقیدتی خواهد بود؟
ای امام غفوررحیم ایا درحکومت شما دشمنانتان که در اسارت شما هستند بلافاصله مجازات میشوند بدون اینکه حق دفاع از خود را داشته وهیت منصفه ای راجع انها به قضاوت نشیند؟
ای امام مظلومان درحکومت شما نیز سر شکنجه گران وجلادان شلوغ میباشد؟
ای امام دادگر ایا درحکومت شما جایی برای ادمهای دروغگو،چاپلوس،متقلب،فریبکار،جاه طلب،سرکوبگروبیرحم وجود دارد؟
ای امام حق ایا در حکومت شما خبری از پارتی بازی ورشوگیری هست؟
ای امام خوبان عالم ایا شما این چنین عقیده ای خواهید داشت که هرکس با ما نیست دشمن ماست وباید از سر راه برداشته شود؟
ایا در حکومت شما هرکس بیمار شود وپول درمان بیماریش را نداشته باشد باید بمیرد؟
حکومت شما چگونه حکومتیست؟
بنده در کشوری زندگی میکنم که حاکمانش میگویند این حکومت متعلق به شماست وانها امانت دارند تا شما بیاییدوازانها تحویل بگیرید ، انها خود را نائب شما میخوانند وبرای فرج شما بسیار دعا میکنند.
کشوری که دروغ،فریب ونیرنگ،ریکاری،فساد،بی عدالتی،پای مال کردن حقوق انسانها متداول وامری عادی گشته .
دراینجا اگر پارتی نداشته باشی ویا رشوه ندهی کارد پیش نمیرود نمیدانم به ادارات سری زده اید یا نه بیچاره میکنند زیر دستانشان را اری تبعیض ونابرابری بیداد میکند.هرکسی به فکر منافع خودش است گویی اخرتی در کار نیست وهرچه هست در این دنیا هست وبس.
ایا در حکومت شما نیز اینگونه حکومتی برپاه خواهد شد؟
پدران ما انقلاب کردند تا حکومت عدل بنا شود،حکومتی که حاکمانش خدایی وخدا ترس باشند، یارومدافع مظلومان ودشمن ظالمین،حکومتی که مورد رضای حقتعالی و به حکومت شما نزدیکتر،حکومتی که در ان عدل وقانون در راس کارها قرار داشته و هیچکس حق ندارد پارا فرا تر از ان بگذارد.
در حالی که این حکومت بنام جدتان وبه نام شما وتمامی مقدسات اسلامی دست به سرکوب مخالفانشان میزند،مخالفینی که جزخواستارروشن شدن حق وحقیقت ،عدالت وانصاف نبودند را با خشونت وریختن خونشان ویا دستگیرومجازاتهای طولانی جوابی بهتر نشنیدند. به کار گیری خشونت در ایجاد رئب و وحشت در بین مخالفینشان کار 30ساله انهاست.به خانه های افراد حجوم میبرند وجلوی چشمان همسروفرزندانشان انها را دستگیر وبا خود میبرند ومورد شدیدترین شکنجه های روحی وجسمی قرار میدهند.نتنها خودشان را بلکه خانواده هایشان هم دچار شکنجه روحی قرار میدهند انها را در بازداشتگاهای انفرادی قرارمیدهند در حالی که خانواده هایشان از انها کوچکترین اطلاعی ندارند.از کمترین حقوق قانونی یعنی حق داشتن وکیل محرومند و در شرایط سخت از انها اعتراف میگیرند،اغلب دادگاهای انها غیر علنیست وانها به جرمهای سیاسی محکوم میشوند.
ایا در حکومت عدل شما اینچنین با مردم برخورد خواهد شد؟
هم اکنون که دارم این نامه گلایه امیز را برای شما مینویسم تا دیگران نیز بخوانند معلوم نیست بعد از این چه سرنوشتی در انتظارم باشد شاید به سرنوشت انهایی که در زندانهای مخوف رژیم صفاک زیر شکنجه بیرحمترین انسان نما های حیوان صفت درنده خو قراردارند.
خدا عاقبتمان را ختم بخیر کند توکل به خداوند قادر ومهربان وبعد به شما ای صاحب عدل وعدالت و ای حافظ مظلومان جهان.
یقیناً شما نیز سخت آزرده اید چرا که شما را به یاد حاکمان بیرحم، ریاکاروفریبکار زمان اجدادتان می اورد که با انها چه رفتار زشت وناپسندی داشتند.چقدر رنج ومصیبتهای فراوانی که به انها تحمیل نشد. حاکمانی زورگو وجاه طلب زمانه حکومت را غصب کردند وهیچ کس جرأت مخالفت وایستادن در برابرزورگویی های انها را نبود.اری هنوزنسل اینگونه مستکبران ظالم وخون خوار نتنها ریشه اشان نخشکیده بلکه ریشه نیز دوانیده اند.
ای پناه بی کسان پناهمان ده

۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

نیمه شعبان




هرساله درچنین روزهایی بسیاری از مسلمانان شیعه در سراسر جهان بخصوص در ایران جشن میگیرند، میتوان گفت مردم در این چند روزآزادتر از هر زمان دیگربه جشن و شادی میپردازند بی انکه ترس ازبرخورد مأموران نیروی انتظامی ولباس شخصیها داشته باشند.
چه خبر شده؟


این جشن وشادیها برای چیست؟

به اعتقاد ما شیعیان نیمه شعبان روزیست که امام دوازدهم حجت بن الحسن العسکری ولی عصر مهدی موعود(عج) چشم به جهان گشودند. همان امام حی و غایبی که با ظهورش از پس پرده غیبت به جهان وعده صلح ودوستی،عدل وداد راخواهد داد.اری او می اید تا جهان را از شر بدیها و زشتیها پاک کند .
هرسال نیمه شعبان را جشن میگیریم در حالی که اگر از خیلی ها بپرسید هدفتان از برپایی این جشنها چیست ویا اصلا امام زمانتان را چقدر میشناسید پاسخ انها کلی وگنگ خواهد بود.اینکه او امام زمان است وما روزتولدشان را جشن میگیریم .همان گونه که قبلاً گفتم تنها این روزها بهانه ای میشود برای عده ای تا از این فضای پیش امده از سوی رژیم کمال استفاده را بکنند وبه نوعی عقدهای خود راخالی کنند بی انکه بدانند ویا بخواهند که بدانند ایا امام زمانشان از انها چنین خواسته ای دارد.
جالبتراین که چند سالیست مد شده عده ایی در این روزها از فرصت استفاده کرده و از راه های گوناگون به تبلیغات تجاری و..... میپردازند.
عده ایی نیز برای خود دکان باز کرده، به عناوین مختلف مؤسساتی دائرکرده اند به عنوان پیروان ان حضرت به بهانه نشروتبلیغ وایجاد ضمینه برای ظهورشان میپردازند. به اصطلاح اینگونه مؤسسات که تعدادشان نیز کم نیست اغلب از بیت المال بودجه دریافت می کنند وبه نام امام زمان وغیره در سراسر جهان به مصرف میرسانند.
این یک مقدمه ای بود تا موضوع اصلی رابرایتان در میان بگذارم همانگونه که شاهدیم در این روزها حوادث بسیار تلخ وجبران ناپذیری برما گذشته است. حوادث بعد ازانتخابات که هزینه ان با کشته وزخمی شدن ودستگیری بسیاری از هموطنا نمان در اعتراض به این تقلب اشکارورذیلانه پرداخت شد،اعتراضی که در کمال ارامش برگذار شد،اما باز هم این اعتراض به مزاق کودتا چیان خوش نیامد وکار به درگیری وخشونت کشید.علل اینگونه حوادث چه میتواند باشد؟ بعد از گذشت 30سال از انقلابی که گفته میشد متعلق به صاحب واقعی ان امام زمان است، این همه درگیری ونزاع بین کسانی که نقش اصلی در این انقلاب داشتند جای سؤال است چرا بهای ان را ملت باید بدهند ملتی که زخمهای بسیار در بدن دارد.
ایا امام زمان راضی است که در حکومتشان اینگونه حوادث تلخ بوجود اید تا دستمایه ای برای مخالفان ایدئولوژی های انقلاب اسلامی شود تا به تبلیغات سؤعلیه ان بپردازند مخصوصاً از سوی مخالفان ایدئولوژیهای مذهب تشیع.
این سؤال را خواهند پرسید که عدالت ان حضرت چگونه خواهد بود،برخورد ان حضرت با مخالفانشان چگونه است؟رفتاروکردار پیروان ان حضرت چگونه است؟
نیمه شعبان فرا میرسد مانند سالهای پیش،اما امسال با سالهای قبل فرق اساسی دارد اینکه مردم فکر میکنند فریب خورده اند ودل ودماغی برای جشن وشادی ندارند.گویا امام زمان نیزعزاداراست چرا که کسانی به نام محٌبان امام زمان دست به جنایت علیه هموطنان شیعه خود میزنند، بسیاری کشته وزخمی وهمچنین ناپدیدند شده اند. مگر جرم انها چه بود؟
اری این بود ارمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی که با معترضین اینگونه برخوردی شود بنابرین فرق انها با رژیم سابق چیست؟
در این روزها که بسیاری از هموطنان مان داغ دارند ودر سوگ عزیزانشان نشسته اند،جشن وشادی چه معنایی دارد؟ ملت ازادی خواه ایران باید بانصب پرچمهای سبز،سیاه وقرمز، و همچنین پوشیدن لباسهای تیره فقط برای اعلام حضور وهمبستگی با قربانیان حادثه به خیابانها بیایند ویکبار دیگر فریاد الله اکبرشان را به کوش ستمگران جنایتکار متقلب برسانند.
امیدوارم به یاری امام عصر(عج) ،منجی عالم بشریت مهدی موعود،عادل دادگر، ملت ایران به حق خود برسند انشاالله

۱۳۸۸ تیر ۲۸, یکشنبه

امام حق پرستان


اگر دین ندارید ازاده باشید

این کلام سالار شهیدان امام حسین (ع) در کربلاست


این کلام چه معنی میدهد؟

منظور امام از بیان این جمله چیست؟

مگر لشکریان یزید کافر بودند؟

اری اینگونه نبود انها نیز خدا،کلام خدا(قران مجید) پیامبرش حضرت محمد(ص) قبول
داشتند،نماز میخواندند در بینشان قاری وحافظ قران بود.

هیچ کدام انها منکر اصول دین نبودند سلسله بنی امیه خودش را خلیفه مسلمین و
جانشین رسول خدا میدانست وهمه مؤظف به تبعیت ازانان بودند. معاویه برخلاف معاهده صلحی که با امام حسن (ع) درقبال بیعت گرفتن ازایشان داده بود عمل نکرد وپسرش یزید جانشینش شد. او نیز مانند پدرش از امام حسین(ع) می خواست که با او بیعت کند اما امام خواسته او را رد کرد.
پس ازاینکه مردم کوفه ان دعوتنامه های طویل را برای حضرت نوشتند و با او بیعت کردند،امام نیز پذرفت که از مدینه به کوفه هجرت نمایند.

این خبر به دربار یزید رسید واونیزبا استفاده از قدرت و ثروت زیاد فورا ًدستبکار شد تا این قیام را در نتفه خفه کند.
ابتدا با استفاده از مکر و نیرنگ سران قبایلی که با حضرت بیعت کرده بودند را با زرو سکه ویا وعده پست ومقام خریدند و
ازانها برای یزید بیعت گرفتند و انهایی که با این حیله قابل خریدن نبودند را با زور و تهدید  وادار به تبعیت از حکومت یزید کردند وهمچنین ان دسته که باز زورو تهدید نیز کارزار نبود را دستگیروبه قتل میرساندند.
دومین اقدامشان این بود که حکم جایز بودن قتل امام حسین(ع) ویارانش را از قاضی شرع ان زمان به نام قاضی شارع گرفتند تا به کارشان مشروعیت بخشیده وبه گونه ای توجیه کرده باشند.
چنان ظرف مدت کوتاهی فضای کوفه را به نفع خودشان وبرعلیه حسین بن علی(ع) متشنج کردند که کم کم همه کسانی که به ان حضرت نامه نوشته بودند منکر ان شدند و بسیاری نیز در برابر امام حسین و یارانش ایستادند وقتی امام وارد کربلا شد دید که نتنها خبری از استقبال بیعت کنندگان نیست بلکه جلوی ورود ان حضرت به شهر کوفه رانیز گرفته اند اری زور زیاد بنی امیه توانست مردم کوفه وتمامی کسانی که پشت سر امام حسین ایستاده و از او بیعت کرده بودند را متفرق و یا به لشکر خود به افضاید
روز خون وقیام فرارسید نبردی نابرابر لشکری عظیم که گفته میشد بیش ازبیست هزار نفر بودند در برابر یاران وفادار امام که هفتاد و دو تن بودند
یزید ویارانش خود را بر حق وامام حسین را دشمن مسلمین وخوروج کننده بر علیه خلیفه مسلمین،واهل بیت شان را که به عنوان اسیر دربند گرفته بودند کافران خارجی می نامیدند.
امام حسین کیست ویزید کیست؟ جدشان چه کسانی بودند؟

حال هم اکنون چه کسی پرچم دار راه شهدای کربلاست؟

ایا وظیفه شیفتگان به آن حضرت بر پایی مراسم عزاداری،ذکر مصیبت،سینه زنی،گریه وزاری میباشد؟
ایا امام حسین ویارانش که از جمله انها برادرو فرزندانشان هم بودند برای همین به شهادت رسیدند؟
کسانی که یا حسین(ع) یا ابولفضل(ع) میگویند چه اندازه از عاشورا میدانند ایا حاضرند مانند امامشان در برابر ظالمین سر تعظیم فرود نیاورند وازجان،مال و فرزندانشان بگذرند ودرراه حق علیه باطل سینه سپر کنند و تا اخرین قطره خون با دشمن بجنگند
ایا اگر یکبار دیگر تاریخ تکرار میشد و ندای یاری امامتان را می شنیدید به ان حضرت لبیک می گفتید وبه یاری ان حضرت میشتافتید حتی اگر بدانید که در این راه باز گشتی نیست؟
اینکه فقط بگوییم جانم فدای حسین کافی نیست در عمل باید نشان داد ان حضرت در راه حق و عدالت شهید شد
امام زمان(عج) نیز قیامشان در راه اجرای عدل وعدالت خواهد بود یاران ان حضرت از جان گذشته اند و هر گز با زر و سکه و یا بازور و تهدید پشت به امامشان نمیکنند و همواره مدافع حق علیه باطل خواهند بود. اهل دروغ،تزویرو ریاه نیستند اینگونه یاران واقعی حضرت تعدادشان در بین خودتان چقدراند که مخلصانه وخالصانه در رکاب ایشان باشند بدون هیچ توقع یا وعده و وعیدی از امامشان پشیبانی کنند؟


ایا دشمنان ان حضرت ازدسته کافران بودند ؟
قطعاًاین گونه نبود همان گونه که دشمنان جد بزرگوارشان نیز از بیگانگان نبودند، اولین کسانی که در برابر ان حضرت خواهند ایستاد و به او تهمت اشوبگرو شورشی را خواهند زد از بین کسانی خواهدبود که دم از پیروی از امام عصر(عج)میکنندودر غیاب ایشان با ان حضرت بیعت میکنندودائم به دعا وعبادت می پردازند
دشمنان جد بزرگوارشان نیز یک مشت کافروبیگانه نبودند در بین خودشان می زیستند حتی بعضی از انها با پیامبراکرم(ص) همنشین بودند ودرجنگها در رکاب حضرت رسول میجنگیدند، دشمنان امیر المؤمنین علی (ع) چه کسانی بودند؟
دشمنان سایر امامان نیز مؤمنان ظاهری بودند که باطن درونی شان از شرک و پلیدی بود، کسانی در بین دشمنانشان بودند که پیشانیهایشان ازفرط سجده پینه بسته بود.
دشمن در بین خود ماست اگر دنبال دشمن هستیم باید اول اطراف خودمان را به درستی بنگریم
یاران امام زمان(ع) انهایی نیستند که بسیارعبادت میکنند و قیافه با تقوایان را به خود میگیرند و ادعای پریز کاری رادارند،ریشهای بلند جا گذاشته و دائم تسبیح در دست مشغول ذکرند!!
یارامام زمان شدن بسیار مشکل است. امام تنها به 313 نفر احتیاج دارند تا قیام کنند.قیام علیه کفر،دروغ وریا،قیام علیه کسانی که حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال کرده اند.قیام علیه کسانی که بخاطر مصلحت حق را زیر پا میگذارندومخالفانشان را به دروغگویی ودشمنی با اسلام و خلیفه مسلمین سرکوب میکنند
کسانیکه به نام اسلام ودر لباس دین ظلم میکنند
و فقط زبانی دراز برای نصیحت و پند اندرز وسفارش به تقوای الهی را دارند، در صورتی که خود به ان عمل نمیکنند
عین مصداق این ضرب المثل که میگوید:مرگ خوب است برای همسایه
کم نیستند در زمانه ما اینگونه افرادی که خود به انچه میگویند باور ندارند از خدا واخرت میگویند،ترس از خداوعذاب الهی اما خود باور ندارند ویاخودرا به نفهمی میزنند
خداوند شر کسانی که در لباس دین به دین ضربه میزنند را از سر مسلمین عالم کوتاه کند
انشاالله
اللهم لولیک الفرج

۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

غمخوار مهربان مادر


مادر فرشته ای زمینی که در کنار اسمش پاکی،صداقت،معصومیت،ازخود گذشتگی،عشق،مهربانی و..... همراه میشود

به درستی که بهشت زیرپای مادر است.باید خم شد،سجده کرد وبوسید پاهای مقدسش را
زندگی بدون او معناد ندارد معنای واقعی زندگی مادر است
او که قلبی مهربان وروحی قدسی دارد هیچ گلی عطروزیبایی هم چون اورا ندارد

هرگز نمیتوانم خوبی های اورا جبران کنم هرگز

چه شبها که بر بالینم نشست، به خواب نرفت واز من مراقبت کرد

افسوس که قدرش را نمیدانیم خدا نیاورد ان روز که بی مادر شویم

مادرمعنی واقعی عشق است

اوکه بدون هیچ توقع وچشم داشتی به ما محبت میکند

محبتهایش را هرگز فراموش نخواهم کرد


اوکه فقط با گفتن مادر دوستتد دارم راضی وخوشحال است

مادر دوستتد دارم
تو اي مادر که يک عمره دلت با غصه دم سازه

صبوري هاي تو مادر منو به گريه ميندازه

مثل يک طفل خواب آلوده من محتاج آغوشم

از اون لالاييات مادر بخون بازم توي گوشم

براي سرنوشت من تو دلواپس ترين بودي

براي اشکهاي من هميشه آستين بودي

تو اي هميشه غم خوارم تو اي مطرح ترين يارم

به نام نامي مادر هميشه دوستتدارم

۱۳۸۸ تیر ۲۳, سه‌شنبه

خود شناسی در سایه عدل



راه کجاست کعبه ومقصود کجاست عشق چیست عاشق ومعشوق کیست ........

ایا تاکنون به خودمان فکر کردیم اینکه کی هستیم چی هستیم چه کاره ایم
ایا تاکنون جلوی آینه ایستاده ایم و به خودمان ظاهروبا طن مان نگریستیم؟ هرکسی خودش از درونش بهتراگاهست اینکه نمی تواند خودشو فریب بده(گول بزنه) اینکه چه جور ادمیه میتونه رو خودش حساب کنه قضاوتش در مورد خودش چیست؟
هرکسی از ظنّ خود شد یار من

وز درون من نجست اسرار من

در انـدرون مـن خستـه دل ندانـم کـیست

که من خموشم و او در فغان وغوغاست درونم

شما در مورد خودتان چه فکر میکنید؟ چگونه انسانی هستید؟ ایمانتان چه اندازه است؟
ایا انسان معتقدی هستید؟ در مورد اعتقادات مذهبی خودتان فکر کرده اید؟ حقیقت را در چه می بینید؟

حال لابد این سئوال را بپرسید خودت چه فکر میکنی ؟

به اعتقاد بنده مذهب یک وسیله برای رسیدن به سعادت وخوشبختی بشر نه یک چیز دست وپاگیری که انسان را درگیرمسائل مختلف کند وازادی، رفاه واسایش اورا بهم ریزدووسیله ای برای سود جویی بعضی افراد شود که به ما بگویند چه کنیم چه نکنیم کجا بریم کجا نرویم و.....دائم اینکه چشم بسته به تقلید از انها بپردازیم چرا که انها بهتر ازهمه راه رااز بی راهه تشخیص میدهند ومیتوانند بجای ما تصمیمات عاقلانه بگیرند.در درجه اول این خود انسان است که با تحقیق ومطالعه بهترین راه برای انتخاب زندگی با سعادت راباید برگزیند البته هستند کسانی که اعتماد به نفس ندارند واحتیاج به کسی یا کسانی دارند که از انها تقلید کنند ونمی توانند مستقل عمل کنند که کار درستی نمی باشد خداوند به انسان عقل و شعور داده که خود راهش را انتخاب کند و به سعادت واقعی رسد البته الگو برداری ازراه و روش درست دیگران که در زندگی موفق بوده اند راخوب می دانم اما نه در همه جا و همه کس به گونه ایکه استقلال فکری خودمان را از دست دهیم البته در ضمینه مهمی چون اعتقادات مذهبی البته تقلید درست از بزرگان دینی یکی از راه های رسیدن به حقیقت و گرفتن تصمیم درست است

ازحضرت امیر(ع)پرسیدند:بهترین انچه به انسان داده شده چه چیز است؟

ایشان فرمودند: داشتن عقل می باشد زیرا!

1)اگراو راعقل نباشد،اورا برادر مؤمنی باشد که با او مشاوره نموده واز عقل او استفاده کند.

2)اگراینهم نباشد،در مجالس سکوت اختیار نماید وحرف نزند.


3)اگر اینهم نباشد،پس مرگ فوری بیاید اورا در یابد یعنی چنین مرد را مردن بهتر است از زندگی است.

الگوی من همواره مولا علی (ع) بوده

چرا که شخصیت ایشان بی نقص وکامل است

تواضع،صداقت،شجاعت،درایت،بردباری وبسیاری از صفات انسانی این شخصیت بی همتا، اینکه حرفشان با عملشان یکی بود.اهل جا ه طلبی ویا تشنه قدرت نبودند ،هرگزبخاطررسیدن به خواسته های دنیویشان(مال ومقام) عدالت را زیر پا نگذاشتند وخون کسی را به ناحق نریختند ،اعتقاداتشان را به هیچ بهایی نمی فروختند ایشان به اجرای عدل وداد اهمیت وحساسیت بسیارمی ورزیدند و در این راه راسخ بودند، در مورد این شخصیت مهم تاریخی گفتنی زیاد است اما کلام گرانبهایی از ایشان است که جان مطلب دران خلاصه شده ،همان کلامیست که هدف بسیاری از پیامبران الهی نیزبوده ، در صورتی که بسیاری از ما پیروان ان حضرت نسبت این فرمایش ایشان بی توجه هستیم و به ان عمل نمیکنیم وباعث بسیاری از گمراهی ها شده باتوجه به ان که کلید حل بسیاری از مشکلات در این دو جمله نهفته است اگر به ان بهاٌ داده میشد وهر کس خود را مؤضف به رعایت ان می کرد حال دنیا گلستان بود واین همه درگیری وناراحتیها وجود نداشت این کلام کوتاه اما پر معنی این است

هرچه خود می پسندی برای دیگران هم بپسند

وهرچه نمی پسندی برای دیگران هم مپسند

واقعاً به عنوان یک شیعه چه اندازه کلام مولا را سرلوحه کارهایمان قرارداده ایم ایا وظیفه انسان مومن نمازوروزه ،ذکرودعاخواندن است ایا اگر نماز شب بخواند، دائماً به سجده رود به گونه ای که پیشانیش پینه ببندد کافیست کلام خداوند فقط همین است که دائم اورا عبادت کنید واز او طلب امرزش بخواهید کافیست که او شما را مورد امرزش قرار دهد؟ ایا پروردگارتان در مورد حق الناس سفارشی نداشته؟
خداوند بلند مرتبه می فرماید: که او امرزنده است اما تا انجایی که بنده در حق پروردگارش کوتاهی کرده باشد نه در حق بنده او.بطور مثال اگرنماز قظایی داشته باشد خداوند می تواند از او بگذرد(مورد بخشش قرار دهد)اما اگر درحق بنده او ظلمی روا دهد(شهادت دروغ دهد ، تهمت،دروغ،غیبت،خیانت در امانت،غصب انوال دیگران)خداوند در این مورد نمی تواند از خطای بنده اش بگذرد بجزبنده یا بنده های اوکه از خطایش بگذرند (از دست او راضی شوند )در اینجا خداوند اختیار از خود سلب می کندوگذشتن از گناه بنده اش را به رضایت بنده گانش میسپارد.
قضاوت صحیح واجرای درست عدالت یکی از حساس ترین امور میباشد،که وظیفه خطیریست برعهده بنده گان خدا
همچنین رسالت بزرگ پیامبران الهی نیز بوده ،همواره در برابر کسانی که به اجرای درست عدالت نمی پرداختند واجرای عدالت را سلیقه ای, در جهت منافع خود یا نزدیکان خود عمل می نمودند و تبعیض قائل میشدند به مبارزه با انها میپرداختند. کسی که به خدا و روز قیامت اعتقاد راسخ داشته باشد نمی تواند عادل نباشد واز حق وحقیقت دفاع نکند یادر برابر بی عدالتی سکوت اختیار کند، حتی اگر جان،مال وفرزندانش در خطر باشد این یکی از نشانه های صالحان خدا ترس است

خداوند در بسیاری از ایات خود در مورد عدل اینگونه میفرماید

خدايي است كه به پيامبرانش فرمان عدل مي دهد. و دو بار به مؤمنان هشدار داده كه مبادا دشمني با كافران موجب شود رفتاري جز از سر عدل وداد با آنان پيشه كنند

8 مائده) خدايي است كه تقوي را تنها در سايه عدالت امكان پذير مي داند وبه آن فرمان مي دهد.

8 مائده) به پيامبرانش در كار اداره جامعه وقضاوت بين مردم برعدالت تاكيد مي كند

نساء58)وهمه جا به قسط وعدل اصرار مي ورزد

وهمچنین در ایات زیاد دیگری دراین مورد سخن گفته شده نحل90، حجرات9، ممتحنه8، مائده42، نساء127و125 واعراف29

با این توصیفات مومن واقعی کیست؟

۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

شناخت بهتر

راه کجاست کعبه ومقصود چیست عشق چیست عاشق ومعشوق کیست ........

ایا تاکنون به خودمان فکر کردیم اینکه کی هستیم چی هستیم چه کاره ایم
ایا تاکنون جلوی آینه ایستادهایم به خودمان ظاهرمان با طن مان بنگریم؟ هرکسی خودش از درونش بهتراگاه هست اینکه نمی تواند خودشو فریب بده(گول بزنه) اینکه چه جور ادمیه میتونه رو خودش حساب کنه قضاوتش در مورد خودش چیست؟

هرکسی از ظنّ خود شد یار من
وز درون من نجست اسرار
من
در انـدرون مـن خستـه دل ندانـم کـیست
که من خموشم و او در فغان وغوغاست درونم

۱۳۸۸ تیر ۱۱, پنجشنبه

به نام حق گویان زمانه





لسان الغیب حافظ شیرین سخن چه درست گفته است:
واعظان کین جلوه بر محراب و منبر میزنند.. ..چون به خلوت می روند آن کار دگر میکنند
و یا سعدی بزرگوار میفرماید :
عبادت به جز خدمت به خلق نیست به تسبیح و سجاده و دغل نیست
بزرگان وعارفان چه خوب متوجه چنین مسائلی بودند ودراشعار وکلام گهربارشان بدان اشاره داشتند،چه بسا در طول تاریخ افرادی میزیستند که درلباس دیانت به ریاکار ودغل کاری می پرداختند.
دردنیای امروز ما نیز این گونه افراد کم نیستند وبه سؤاستفاده ابزاری از دین در جهت مقاصد فردی ویا گروهی میپردازند. امروزه با پیشرفت علم وفناوری اطلاعات اینگونه اعمال از سوی افراد کج فهم وریاکارجای تاٌمل دارد، چرا که راه های کسب حقیقت در دنیای امروز ما بسیار اسانتر از گذشته شده ودست افراد چابلوس ودروغگو زود باز میشود.
ما در کشوری زندگی میکنیم که 45سال پیش قیامی به رهبری امام خمینی(ره) بر علیه رژیم شاهنشاهی پهلوی خائن،بیرحم، مستبد، سرکوب گر ، فاسد،جنایت کارو غارتگر اغاز شد.
یکی از اصلی ترین شعارهای این انقلاب استقلال ازادی جمهوری اسلامی بود. با این شعارهای زیبا و؟؟؟؟؟؟ عاقبت ملت ایران شاه تاج زرین بر سر را بیرون وروحانیون را به جای او بر مسند قدرت نشاندن وتاج زرین جای خود را به عمامه مشکی یا سفید داد. انقلاب شد تا دین مبین اسلام احیا شود وارزشهای اسلامی جایگزین ارزشهای طاغوتی شود. ایا حال بعد ازسه دهه انقلاب ملت ایران به هدف خویش رسیدند؟
ایا ان ارمانهایی که بخاطرش خون های بسیار دادند وچه بسا درد ها،رنجها،مصیبتها رابه جان دل خریدند نتیجه داد وبه خواسته های خود رسیدند؟ چه کسی حاظرست صادقانه به این سئولات پاسخ دهد.
ایا شعار نه شرقی ونه غربی تحقق پیوست؟ پس این روسها وچینیها از جان ماچه میخواهند ورود بسیار زیاد کالا های بی کفیت چینی که باعث فلج شدن چرخه صنعت وبی کاری عده بسیاری شده،؟؟؟؟؟؟؟؟ چندین سال از قرارداد روسها برای راه اندازی نیروگاه بوشهر می گذرد چه شد؟غیر از اینکه دائم افتتاح ان را با بهانه های واهی به تاخیر می اندازند. در حالیست که این نیروگاه نیمه کاره المانها به قبل از انقلاب بر میگردد و40٪ این طرح دران زمان عملیاتی شده بود.
ایا انها عاشق چشم وابرویمان شدند؟چرا انها را بخاطر درویئها وتصویب قطعنامه ها علیه کشورمان که قطاً در تصویبش نقش دارند واین همه رنگ عوض کردن ها وتوافقات پشت پرده انها (که هم از اخر میخورند وهم از توبره)و بیشترین ماهی را از این اب گل الودد میگیرند ودود کباب ان به چشم ملت ایران. دستگیری ملوانان انگلیسی وازادیشان انهم باچه بدرقه ای. تغیرنام خلیج فارس انهم باچه پرویی وجسارتی. بازداشت خبرنگارایرانی امریکایی(رکسانا صابری)وماجرای ازادی او که بازجای سئوالهایی باقی گذاشت. اخراج وبازداشت دیپلماتهای سفارت انگلستان،اصلاً میتوان به عقب هم نگاهی انداخت حمله به سفارت امریکا،راه قدس از کربلا میگذرد ونپذیرفتن قطنامه اتش بس وطولانی شدن این جنگ فرسایشی وطا قت فرسا وخسارات های جبران نشدنی دیگر بگذریم حرف گفتنی زیاد است ولی انچه مهم است همه ی این تصمیمات در زیرسایه اسلام وانقلاب اسلامی صورت میگیرد روحانیت نقش زیادی در مسائل سیاسی بازی میکنند نمیتوانند نقش پر رنگ خود را تکذیب کنند که هیچ نقشی در مسائل کشور ندارند. مخصوصاً روحانیونی که پستهای کلیدی به دست انها اداره میشود هر اشتباهی میتواند صدمه به روحانیت ومذهب تشیع هم باشد.
عصر رنسانس نا کارامدی خود را نشان داد وتجربه دوباره ان اشتباه بزرگیست از موضوع دور نشویم اینکه نقش مذهبیون در سیاست کشورمان ومداخله انها چه تاثیری میتوان داشت اینکه سیاست با دیانت سازگاری دارد یاخیر سئوالات بی جواب ویا گنگ زیادی وجود دارد ایا سکوت ونظاره میتواند چاره ساز باشد.بی جواب ماندن سئوالات متعدد کار عاقلانه ایست ؟حقیقت چیست؟ بر سر دوراهی هستیم قسم حضرت عباس را باور کنیم ویا دم خروس

نوشته ام را با اشعار زیبا وبی بدیع مولانا به پاییان میرسانم

"هرکسی از ظن خود شــد يار من
وز درون من نجست اسـرارمن
سِر من از ناله من دور نيست
ليک چشم و گوش را اين نورنيست"